Terug naar de reguliere markt
Het doel is om onverzekerbaarheid tegen te gaan. En een ander doel is om de risico’s die de markt weer wil verzekeren terug te laten keren naar de reguliere markt. Ingrid Visscher, directievoorzitter, schreef het drie jaar geleden al in de blog ‘Je verzekerde wegsturen is ook een vorm van solidariteit’: “Wij wijzen onze beste klanten de deur”.
Dat is ook de reden dat wij inzetten op preventie. Begin vorig jaar startten we met een bewustwordingscampagne voor bezorgbrommers, waarbij we meerdere doelgroepen benaderden: (jonge) bestuurders van de brommers, restauranteigenaren en brommerleasebedrijven.
Dit jaar spreken we de eerste maanden van het jaar met partijen over taxi’s. Om vervolgens maatregelen voor verlaging van schade en verhoging van verkeersveiligheid voor taxi’s in het voorjaar te kunnen introduceren.
“Wij kiezen bewust voor assurantieadviseurs als distributiepartner”, zegt Bert Sonneveld, verantwoordelijk voor Marketing & Acceptatie bij de Vereende, “want zij kunnen klanten goed helpen door een overzicht van alternatieven te bieden en door – als de Vereende als enige optie overblijft – heldere informatie te geven over onder andere onze dekkingen, waarborgsom en drie maanden premie vooruitbetalen”.
De afgelopen tijd komt het voor dat wij polissen zien waarvan wij twijfelen of die nog wel bij ons verzekerd moeten blijven. Dat zijn bijvoorbeeld langlopende posten met meer dan 5 schadevrije jaren. In sommige gevallen blijkt dat de Vereende nog steeds de meest passende verzekering biedt, maar soms zijn er in de loop van de tijd betere opties bij een andere verzekeraar gekomen.
Vaker checken dan standaard
Onze premies zijn soms marktconform, maar vaak zijn ze door een hoger risico en onze werkwijze van maatwerk leveren (ambachtelijk accepteren), hoger dan de reguliere markt.
In het standaard werkproces van een assurantieadviseur is al opgenomen dat er regelmatig gekeken wordt naar – voor de klant – beter passende producten. Maar als het gaat om verzekeringen van de Vereende is het raadzaam om dit vaker te doen dan standaard. Bijvoorbeeld bij iedere (object)wijziging en/of na prolongatie van de lopende verzekering per hoofdpremievervaldatum.
Onze producten zijn dagelijks opzegbaar en we hanteren meestal een maand opzegtermijn. Ook dat is de uitvoering van het beleid dat wij klanten niet onnodig willen vasthouden als zij een betere oplossing hebben gevonden.
Bert Sonneveld doet daarom een oproep aan alle samenwerkende assurantieadviseurs: “Kijk voor klanten van de Vereende vaker dan standaard of er oplossingen zijn die beter bij de klanten passen. En implementeer deze periodieke marktscan dan ook in uw standaardproces.”.