Klachten

Complimenten

Wilt u uw positieve ervaring met ons en de wereld delen? Deel uw ervaring op Social media en gebruik #deVereende of laat een Google review achter.

Heeft u een klacht? Laat het ons weten

Natuurlijk doen wij ons uiterste best uw aanvraag, wijziging of schadeclaim snel en vriendelijk af te wikkelen. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Uiteraard horen wij dit graag van u, zodat wij na kunnen gaan of wij onze dienstverlening kunnen verbeteren.

 

Stap 1: de afdeling

U kunt contact opnemen met de behandelaar van uw verzoek of schadeclaim; misschien kunnen wij u ons standpunt dan beter uitleggen.

 

Stap 2: het Klachtenbureau

Het Klachtenbureau is verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten. U kunt ook rechtstreeks bij het Klachtenbureau schriftelijk een klacht indienen. Het Klachtenbureau streeft ernaar binnen 5 werkdagen de ontvangst van uw klacht schriftelijk te bevestigen.

U kunt de schriftelijke klacht per post zenden aan:

Klachtenbureau de Vereende
Postbus 1074
2280 CB Rijswijk

Of per e-mail bericht aan:
klachtenbureau@vereende.nl

 

Stap 3: klachteninstituut of rechter

Wanneer het standpunt van het Klachtenbureau geen of onvoldoende uitkomst aan u biedt, dan staan de volgende wegen open om het geschil op te lossen.

Indien u een consument bent, dan heeft u de mogelijkheid om, binnen drie maanden na dagtekening van de brief van het Klachtenbureau de klacht voor te leggen aan het Kifid (Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening).

Het Kifid neemt alleen klachten van consumenten in behandeling. Als voorwaarde voor de behandeling door het Kifid geldt, dat u eerst de klachtprocedure bij ons heeft doorlopen.

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
http://www.kifid.nl/

Wij vertrouwen er echter op dat het zover niet hoeft te komen.

 

Voor verzekerden met een BAVAM-polis geldt hetgeen hierover in de polisvoorwaarden is vastgelegd. In eerste instantie zal getracht worden door middel van mediation tot een oplossing te komen. Als mediation geen uitkomst biedt, staat het u vrij uw zaak voor te leggen aan de rechter.