Voor klanten
Niet alleen financieel was het een goed jaar voor de Vereende. Klanten ervaren een steeds betere dienstverlening van de Vereende. Al sinds het eerste klanttevredenheidsonderzoek uit 2016, waar de Vereende een magere 5,96 scoorde, laat de Vereende een constante groei zien met een toegerekende score van 6,65 over 2021. In dat cijfer laten klanten hun vaak negatieve start – vanwege royement of niet-acceptatie bij andere verzekeraars – van de klantreis en de premiehoogte meewegen; het doel is om de waardering te laten groeien naar een 7,1.
De Vereende heeft als doel om oplossingen te bieden voor maatschappelijke risico’s in de schadeverzekeringsbranche. Eén van die risico’s betreft taxi’s. In 2021 is de voorbereiding geweest van de RijBeterBox, een box die door taxichauffeurs bewust te maken van het eigen rijgedrag, het rijgedrag van die chauffeurs verbetert. Met de RijBeterBox kunnen goed rijdende chauffeurs objectief hun goede rijgedrag aantonen en zo worden zij aantrekkelijker voor reguliere verzekeraars. De introductie van deze RijBeterBox was op 1 februari 2022.
Voor medewerkers
Als werkgever heeft de Vereende dit jaar een mijlpaal bereikt met de certificering Great Place to Work. De medewerkers hebben de Vereende massaal als een aantrekkelijke werkgever beoordeeld en daarmee is de certificering mogelijk gemaakt. Ingrid Visscher, directeur bij de Vereende vertelt hierover: “De Vereende valt of staat met de kwaliteit en het enthousiasme van de medewerkers. Daarom ben ik zo blij met deze beoordeling en de certificering van GPTW. De certificering maakt ook voor de buitenwereld zichtbaar dat het fijn is om hier te werken. Uiteraard zijn we nog niet klaar, maar zoeken we constant naar nieuwe manieren om het werken hier nog prettiger te maken.”