Samen sneller nieuwe klanten helpen


1 juni '22 - Klanten die niet voor hun verzekering bij een reguliere verzekeraar terecht kunnen, wil de Vereende snel helpen. Daarvoor willen wij de hulp inroepen van assurantieadviseurs. Ons doel is dat alle adviseurs die gevonden zijn op de website van de Vereende onze klanten goed kennen, geen extra voorwaarden stellen en een werkwijze hebben die past bij onze producten en processen.

U bent niet zomaar meer vindbaar via onze website

Met ruim 2.400 samenwerkende adviseurs zorgt de Vereende voor een landelijke dekking voor klanten die een verzekeringsoplossing van de Vereende nodig hebben. Wij streven ernaar om samen met u onze aspirant klanten een excellente dienstverlening aan te bieden. U, als assurantieadviseur, bent voor ons een zeer belangrijke schakel in dit proces.

U bepaalt natuurlijk altijd wie uw klanten zijn en die keuze respecteren wij volledig. Maar als een klant uw kantoor heeft gevonden via ‘Zoek een adviseur’ op onze website, is dit een ander verhaal. Met enige regelmaat krijgen wij – helaas – terugkoppeling van aspirant klanten dat een assurantieadviseur die via onze website is gevonden hem/haar niet kon of wilde helpen.

5 uitgangspunten voor een klant via Vereende.nl

Wij vinden het belangrijk dat een klant, die u heeft gevonden via de ‘Zoek een adviseur’ module op onze website, er zeker van moet zijn dat u hem of haar helpt. Vanaf oktober 2022 hebben wij vijf uitgangspunten waaraan moet worden voldaan voordat wij vanaf onze website naar u doorverwijzen: 

  1. De klant kan nergens anders terecht

    We verwachten van u als adviseur dat u eerst na gaat of de klant bij een reguliere maatschappij kan worden ondergebracht. De Vereende heeft een vangnetfunctie met de daarbij behorende voorwaarden en premie. Wij denken graag met u mee, als een verzekeringsoplossing nodig is.

  2. Het verleden van de klant is geen reden om te weigeren

    Denk aan wanbetaling, strafrechtelijk verleden of een (bijzonder) schadeverleden. Deze klanten zijn – als uitgangspunt - welkom bij de Vereende. Wij verwachten om deze reden van u als adviseur dat er geen onderscheid wordt gemaakt op basis van het verleden van de klant.

  3. Het aantal verzekeringen is geen reden om te weigeren

    Ook als de aspirant klant 1 verzekering wil sluiten. Bijvoorbeeld als hij alleen zijn snelle auto wil verzekeren en zijn overige verzekeringen al elders heeft ondergebracht. Of als hij alleen een AVP nodig heeft of kan betalen.

  4. Het soort (schade) verzekering is geen reden om te weigeren

    U maakt geen onderscheid in het soort (schade)verzekering. Wanneer de klant zowel zijn auto als inboedel wenst te verzekeren dan kijkt u voor beide (schade)verzekeringen naar een oplossing. Dus niet bijvoorbeeld ‘wel de auto maar geen inboedel’.

  5. Een positieve houding tegenover maatschappelijke initiatieven
    Bijvoorbeeld de samenwerking met RDW of NVVK om onverzekerbaarheid tegen te gaan. Maar ook de RijBeterBox voor taxichauffeurs behoort tot de maatschappelijke initiatieven van de Vereende. Voor deelname aan dit soort initiatieven kan er dus door aspirant klanten contact met u worden opgenomen.

 

Wel of niet op de website?

Binnenkort ontvangt u van ons een link om uw bedrijfsgegevens aan ons door te geven. Denk bijvoorbeeld aan e-mail-, website- en bezoekadressen. Controleer deze gegevens en vul aan indien noodzakelijk.

Het is aan u om na het lezen van bovenstaande 5 uitgangspunten te beslissen of u wel of niet vindbaar wilt zijn via de website van de Vereende. De samenwerkingsovereenkomst die u heeft met de Vereende staat vanzelfsprekend los van deze keuze. Ook als u ervoor kiest niet in onze database opgenomen te worden, blijft onze dienstverlening verder hetzelfde en blijven we samen met u streven naar een optimale dienstverlening voor uw en onze klant.

Einde van dit jaar gaan wij onze huidige database verversen. Alle adviseurs die dan nog niet hebben gereageerd via de link worden verwijderd van onze website. Wilt u op een later moment alsnog vindbaar worden of juist toch worden verwijderd via onze website, kan dat altijd. U kunt dit per mail aangeven via assurantieadviseur@vereende.nl . 

Uitzonderingen

Wij begrijpen dat u niet zomaar altijd volgens de bovenstaande uitgangspunten kunt handelen. Bijvoorbeeld wanneer een klant u niet behandelt zoals van een redelijk handelende klant mag worden verwacht. Of als u een sterk vermoeden van fraude met bijvoorbeeld het aanvraagformulier heeft. In dit soort gevallen snappen wij als verzekeraar dat u ‘nee’ zegt tegen een (aspirant) klant. En dan zijn wij ook altijd bereikbaar om hierover te praten.

Vragen of opmerkingen hierover zijn van harte welkom via assurantieadviseur@vereende.nl.

 

Met vriendelijke groet,

Bert Sonneveld
Manager Marketing & Acceptatie