Waarom passen we de zoekfunctie aan?
Van aspirant klanten krijgen wij regelmatig het signaal dat adviseurs die zij op onze website hebben gevonden, hen niet willen of kunnen helpen of daar aanvullende voorwaarden aan verbinden. Zoals dat het afsluiten van alle verzekeringen via die adviseur moet lopen. Dat is niet in het belang van de klant.
Adviseurs bepalen natuurlijk altijd zelf wie hun klanten zijn en die keuze respecteren wij volledig. Maar als een klant uw kantoor heeft gevonden via ‘Zoek uw adviseur’ op onze website, is dit een ander verhaal. Wij willen de klanten een zo’n goed mogelijke service bieden met deze zoekfunctie. Daarom willen we een database met adviseurs op onze website die onze klanten goed kennen, geen extra voorwaarden stellen en een werkwijze hebben die past bij onze producten en processen.
Wat zijn de vijf uitgangspunten?
Wij vinden het belangrijk dat een klant die u heeft gevonden via de ‘Zoek uw adviseur’ functie op onze website er zeker van moet zijn dat u hem of haar helpt. Daarom hebben wij vijf uitgangspunten waaraan moet worden voldaan, voordat wij vanaf onze website naar u doorverwijzen:
1. De klant kan nergens anders terecht.
We verwachten van u als adviseur dat u eerst na gaat of de klant bij een reguliere maatschappij kan worden ondergebracht. De Vereende heeft een vangnetfunctie met de daarbij behorende voorwaarden en premie. Wij denken graag met u mee, als een verzekeringsoplossing nodig is.
2. Het verleden van de klant is geen reden om te weigeren.
Denk aan wanbetaling, strafrechtelijk verleden of een (bijzonder) schadeverleden. Deze klanten zijn – als uitgangspunt - welkom bij de Vereende. Wij verwachten om deze reden van u als adviseur dat er geen onderscheid wordt gemaakt op basis van het verleden van de klant.
3. Het aantal verzekeringen is geen reden om te weigeren.
Ook als de aspirant klant 1 verzekering wilt sluiten. Bijvoorbeeld als hij alleen zijn snelle auto wil verzekeren en zijn overige verzekeringen al elders heeft ondergebracht. Of als hij alleen een AVP nodig heeft of kan betalen.
4. Het soort (schade) verzekering is geen reden om te weigeren.
U maakt geen onderscheid in het soort (schade)verzekering. Wanneer de klant zowel zijn auto als inboedel wenst te verzekeren, dan kijkt u voor beide (schade)verzekeringen naar een oplossing. Dus niet bijvoorbeeld ‘wel de auto maar geen inboedel’.
5. Een positieve houding tegenover maatschappelijke initiatieven
Bijvoorbeeld de samenwerking met RDW of NVVK om onverzekerbaarheid tegen te gaan. Maar ook de RijBeterBox voor taxichauffeurs behoort tot de maatschappelijke initiatieven van de Vereende. Voor deelname aan dit soort initiatieven kan er dus door aspirant klanten contact met u worden opgenomen.