2 september 2020 - Onze BAVAM-polis is nog steeds dé beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor financieel adviseurs en makelaars & taxateurs in onroerende zaken. Dat is de belangrijkste uitkomst uit het klanttevredenheidsonderzoek dat wij de afgelopen maanden door Marketresponse lieten uitvoeren.
Wij willen iedereen die meewerkte aan het marktonderzoek via deze weg bedanken voor de respons. Om onze tevreden klanten nog eens extra te bedanken, geven wij hen een korting wanneer ze ons actief aanbevelen en een nieuwe klant aandragen.
NPS-meting
Polishouders zijn zeer tevreden over onze dienstverlening, zowel die van de acceptatieafdeling als van de schadeafdeling: 86 procent geeft ons een acht of hoger en 25% zelfs een ‘dikke’ tien! Ze zijn met name enthousiast over het contact met BAVAM en de ervaringen die zij hebben met de afhandeling van een claim. De medewerkers van zowel de acceptatieafdeling als de schadeafdeling worden als zeer deskundig beoordeeld en komen hun afspraken goed na.
Ruimte voor verbetering
Prachtig natuurlijk, maar zeker zo belangrijk zijn de opmerkingen over mogelijke verbeteringen. Grofweg zijn die er op 3 fronten: het ontbreken van een cyberdekking, de wens van verzekerden om meer te profiteren van onze kennis op het gebied van beroepsaansprakelijkheid en de hoogte van de premie.
Daarom hebben wij de volgende acties ondernomen.
- Cyberdekking
De behoefte aan een cyberdekking is een al eerder vastgestelde wens. In onze nieuwsbrief van 9 juli hebben wij de belangstelling op dit vlak nog eens voorzichtig gepeild. De wens bleek sterk aanwezig te zijn: 90% van de respondenten heeft interesse in het bijsluiten van cyberdekking. Op korte termijn zullen wij met een optie komen om dit, tegen een aantrekkelijke meerprijs, af te sluiten. Polishouders krijgen hier uiteraard zo snel mogelijk informatie over en andere belangstellenden informeren wij uiteraard via zoveel mogelijk algemene kanalen.
- Kennis delen
Daarnaast de wens om onze kennis over beroepsaansprakelijkheid breder te delen. Wij zijn er al langer van overtuigd dat onze kennis van grote waarde voor de hele branche kan zijn. Tegelijkertijd zijn wij terughoudend in het al te specifiek delen van praktijkvoorbeelden. Zaken zijn in de meeste gevallen niet identiek en het gaat vaak om de details en bovendien hebben we te maken met veel privacyaspecten. Wel vinden wij de signalen op dit vlak heel belangrijk en willen graag bijdragen aan een verdere professionalisering van de branche. Wij zullen de komende tijd in deze nieuwsbrief meer artikelen plaatsen die gericht zijn op de wat meer ‘algemenere zaken’ die voor elke BAVAM-polishouder interessant zullen zijn. En werken aan artikelen achter een ‘slotje’ die alleen voor onze BAVAM-klanten te lezen zijn.
- De premie
De prijs/kwaliteit verhouding van de BAVAM-polis wordt als goed ervaren. Over de hele portefeuille bekeken hanteren wij ook een juist premieniveau, maar wij kijken nu of we per categorie de juiste premie hanteren en of bijvoorbeeld jarenlang geen schade niet extra beloond zou moeten worden. Dit is een tijdrovend project en zal dit jaar nog niet tot structurele aanpassingen leiden. Bent u een tevreden klant, maar wilt u graag korting op uw premie? Bekijk dan de onderstaande actie ‘korting voor ambassadeurs’.