Welkom bij
de Vereende Verzekeringen!

Zo werken wij.

Wij kijken goed naar jouw specifieke situatie. Vanuit onze maatschappelijke rol proberen we voor iedereen een verzekeringsoplossing te bedenken. Maar ook voor ons is het niet mogelijk om elk risico te verzekeren. De Vereende heeft geen acceptatieplicht. Gelukkig kunnen we meestal wel een verzekeringsoplossing bieden. Wij streven vanuit onze maatschappelijke rol niet naar zoveel mogelijk winst.

Goed advies

Je kunt bij ons niet rechtstreeks een verzekering aanvragen. Wij werken samen met assurantieadviseurs (tussenpersonen). Dus je vraagt altijd een verzekering bij ons aan via een assurantieadviseur. Omdat je niet bij een andere verzekeraar terecht kunt, vinden wij goed advies belangrijk. De assurantieadviseur spreekt met jou over de reden waarom je alleen bij de Vereende terecht kunt. Samen kun je bespreken wat je kunt doen om te zorgen dat je snel weer naar een andere verzekeraar kunt.

De assurantieadviseur is jouw eerste aanspreekpunt en kan je helpen bij alle vragen over jouw verzekeringen. Samen met de assurantieadviseur bedienen wij je zo goed mogelijk. Zoek hier een verzekeringsadviseur bij jou in de buurt.

Schade
Als je schade hebt, kun je dit met jouw assurantieadviseur bespreken. Hij kan jou adviseren wat je het beste kunt doen. Voor veel schades kun je kiezen om deze te laten herstellen als dat mogelijk is, in plaats van alles te vervangen. Wij ontzorgen je dan volledig. Ook is het voor jou goedkoper omdat jouw eigen risico lager is en bovendien is het ook milieuvriendelijker. Dat laatste is iets dat wij vanuit onze maatschappelijke rol graag ondersteunen.

De premie

Je kunt jezelf niet bij een andere verzekeraar verzekeren en nu kan je alleen nog bij de Vereende terecht. De premie die je bij de Vereende betaalt is vaak hoger dan bij een andere verzekeraar. Waarom is dat?

Gemiddeld meer schade
De Vereende verzekert alleen die klanten die niet bij een andere verzekeraar verzekerd kunnen worden. Deze klanten hebben gemiddeld ook meer schades. Daarom is het logisch dat de premie hoger ligt dan je bij andere verzekeraars gewend bent.

Gemiddeld meer kosten
De Vereende wil voor iedereen een oplossing bieden als dat mogelijk is. Voor elke aanvraag bepalen we daarom alle risico’s en daarna stellen we de voorwaarden, het eigen risico en de premie vast. Vaak is dat dus maatwerk. Dat kost meer dan hoe andere verzekeraars werken.

Veel winst is geen doel
De Vereende heeft een maatschappelijk doel. Wij helpen klanten die door andere verzekeraars niet geholpen worden. En wij hebben niet het doel om zoveel mogelijk winst te maken. Wij moeten wel voldoen aan de eisen van De Nederlandsche Bank.

Betalen

Geen incassobureau, wel vooruitbetalen
Je kunt kiezen om de premie per maand, kwartaal, halfjaar of per jaar te betalen. Bij de start van jouw verzekering betaalt je de premie vooruit aan jouw assurantieadviseur. Bij maandbetaling betaalt je 3 maanden premie vooruit. Doordat we kiezen voor vooruitbetaling, voorkomen we  incassokosten. Vanaf de 4e maand betaal je dan weer opnieuw premie. Als je gekozen hebt voor kwartaal- halfjaar- of jaarbetaling, betaal je een kwartaal of (half) jaar vooruit.

Geen incassoprocedure, wel een waarborgsom
Heb je een verzekering voor een motorrijtuig, dan betaalt je meestal ook een waarborgsom. Die is € 268. Deze waarborgsom betaal je bij start van de verzekering. Als je jouw premie niet op tijd betaalt, gebruiken wij deze waarborgsom om de niet betaalde premie mee te verrekenen.
Heb je meerdere motorrijtuigen bij ons verzekerd, dan betaal je maar 1 keer de waarborgsom. Als je jouw premie niet betaalt, beëindigen wij jouw verzekering. Het bedrag dat je nog moet betalen, wordt dan verrekend met de waarborgsom.

Als je jouw premie wel altijd op tijd betaalt, en je beëindigt jouw verzekering bij ons, dan krijg je de waarborgsom van ons terug. Over de waarborgsom wordt geen rente vergoed.

Lukt het even niet om te betalen?

Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat je niet genoeg geld op jouw rekening hebt staan om de premie te betalen of dat je dit gewoon bent vergeten. Het is dan belangrijk dat je contact met ons opneemt om problemen met de dekking op jouw verzekering te voorkomen. We kunnen dan samen bekijken wat we voor jou kunnen betekenen.
Hier lees je wat de gevolgen kunnen zijn als je de premie niet betaalt.

Grip op jouw geldzaken krijgen?

Het kan ook zijn dat je vaker moeite hebt met het betalen van jouw rekeningen en je hierbij wel wat hulp kunt gebruiken.
Wist je dat wij samenwerken met Geldfit? Geldfit kan jou gratis en anoniem helpen om grip te krijgen op jouw geldzaken.

Bel gratis naar Geldfit: 0800-8115 of kijk op hun website.

Terug naar een gewone verzekeraar met het Vereende Vertrekplan

Je kunt je alleen bij de Vereende verzekeren als geen andere verzekeraar je wil verzekeren. Als je wordt geweigerd door andere verzekeraars kun je (bijna altijd) bij ons terecht.

Je hebt al gelezen dat dit kan komen doordat je voor andere verzekeraars een te groot risico vormt. De oorzaak kan zijn dat gewone verzekeraars het risico dat je wilt verzekeren, niet willen verzekeren. De oorzaak kan ook in jouw gedrag liggen, bijvoorbeeld omdat je te veel schades hebt gemaakt, de premie niet (op tijd) hebt betaald, een rijontzegging hebt gehad, hebt gefraudeerd of een strafbaar feit hebt begaan.

Als de oorzaak in jouw gedrag ligt, biedt de Vereende een tweede kans. Een kans waarmee je kunt laten zien dat je geleerd hebt van jouw eerdere gedrag. Maar de Vereende geeft je geen derde kans. Verbetert jouw gedrag niet, dan kunnen ook zelfs wij besluiten om je niet meer te verzekeren. En dan kun je jezelf dus nergens meer verzekeren.

Voor de Vereende is het een maatschappelijke taak om je weer zo snel mogelijk terug te begeleiden naar een gewone verzekeraar. Daar betaal je namelijk over het algemeen een lagere premie. Om je te helpen, hebben wij voor jou het VereendeVertrekplan. In dit VereendeVertrekplan geef je aan hoe je jouw gedrag zult verbeteren, waardoor je jouw kans op een verzekering bij een gewone verzekeraar groter maakt. Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan laat je aan een andere verzekeraar zien dat je geleerd hebt van jouw gedrag. En dat je je bij de Vereende aan de afspraken hebt gehouden en dit ook zal blijven doen.

In het VereendeVertrekplan leg je uit:

  •  waarom je bij de Vereende een verzekering aanvraagt;
  •  wat de reden is dat je deze aanvraag alleen bij de Vereende kunt doen;
  •  wat je eraan hebt gedaan/doet/gaat doen om te zorgen dat je niet meer in eenzelfde situatie terecht komt;
  •  welke (preventie)maatregelen je hebt genomen/neemt/gaat nemen om hiervoor te zorgen.

Jouw adviseur kan je helpen om dit in te vullen. Download hier het Vereende Vertrekplan