Veelgestelde vragen - Verzekeringen
Aanvragen
Hoe vraag ik een verzekering aan bij de Vereende?
Je vraagt een verzekering aan bij de Vereende door eerst contact op te nemen met een verzekeringsadviseur die een samenwerkingsverband heeft met de Vereende.
Klanten
Hoe moet ik een wijziging doorgeven?
Ben je verhuisd of heb je een nieuwe auto gekocht? Geef elke wijziging door via jouw verzekeringsadviseur. .
Wie is mijn verzekeringsadviseur?
Jouw verzekeringsadviseur is degene bij wie je de verzekering hebt aangevraagd en die je kan adviseren op het gebied van jouw verzekeringen. Je vindt zijn of haar gegevens op het polisblad.
Wat kost een verzekering bij de Vereende?
Wat kost een autoverzekering bij de Vereende?
Over wat je gaat betalen valt vooraf vaak niet veel te zeggen. De hoogte van de premie hangt behalve van het object wat je wil verzekeren ook af van jouw schade- en betalingsverleden. De premie kan dan ook pas na beoordeling van de aanvraag door ons verstrekt worden. Over het algemeen kunnen we wel zeggen dat de premie hoger is dan wanneer je bij een meer reguliere maatschappij zou verzekeren.
Kan ik mijn auto bij de Vereende verzekeren?
Ja dat kan. Maar let op: de Vereende is gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere risico's en/of mensen die moeite hebben om zich ergens anders te verzekeren vanwege een minder gunstig verzekeringsverleden.
Gegevens met betrekking tot fraude worden centraal geregistreerd. Hoe weet ik of er gegevens over mij instaan?
Verzekeraars hanteren in Nederland een centraal registratiesysteem waarin o.a. gegevens met betrekking tot fraude worden vastgelegd. Dit systeem heet het Fraude Informatie Systeem Holland (FISH). Je kunt bij het secretariaat van de beheerder van deze informatiedatabase, de Stichting CIS, opvragen welke gegevens over je vastliggen.
Waarom moet ik tóch drie maanden vooruit betalen bij aanvang van de verzekering als ik kies voor maandbetaling?
de Vereende verstuurt over het algemeen de nota voor bestaande verzekeringen vier tot zes weken voor de eerste van de maand waarin de verzekering verlengd wordt. Het kan dus voorkomen dat bij het aangaan van de verzekering de nota's voor de volgende maand(en) al zijn verstuurd. Om te voorkomen dat je - doordat je deze rekening(en) niet heeft ontvangen - als onverzekerd te boek komt te staan, laten we je alvast de eerste drie maanden vooruit betalen
Wat is een ‘waarborgsom’ en waarom moet ik dit betalen?
de Vereende heeft op de motorrijtuigverzekering een waarborgsom. Deze waarborgsom betaal je bij aanvang van de verzekering. Als je de premie niet op tijd betaalt, gebruiken wij deze waarborgsom om de niet betaalde premie mee te verrekenen.
Waarom is er premieverschil met andere verzekeringsmaatschappijen?
Wij verzekeren over het algemeen zaken die andere verzekeraars niet kunnen en/of willen verzekeren. Hierdoor nemen wij als verzekeraar een hoger risico en dat zie je vaak terug in een hogere premie.
Waarom moet ik me bij de Vereende verzekeren?
Een oorzaak kan jouw gedrag zijn, waardoor je voorlopig niet meer bij een gewone verzekeraar terecht kan. Het kan ook zijn dat gewone verzekeraars het eigendom dat je wil verzekeren, niet willen en/of kunnen verzekeren.
Kosten
Waarin verschillen jullie van andere maatschappijen?
de Vereende is gespecialiseerd in het verzekeren van bijzondere risico's en/of mensen die moeite hebben om zich ergens anders te verzekeren, bijvoorbeeld vanwege een minder gunstig verzekeringsverleden of omdat het te verzekeren object door andere maatschappijen als een te groot risico wordt gezien.
Opzeggen
Kan ik mijn verzekering ook eerder opzeggen?
Kan ik mijn verzekering tussentijds opzeggen?
Je kunt jouw verzekering op ieder moment opzeggen via de verzekeringsadviseur. Houd daarbij wel rekening met de opzegtermijn die van toepassing is op jouw verzekering.
Verzekeringsadviseurs
Wanneer versturen wij de rekening courant?
De rekening courant is een overzicht van alle boekingen over die desbetreffende maand. Altijd rond de 10e versturen wij de rekening courant.
Wanneer versturen wij het prolongatieborderel?
Het prolongatieborderel is een overzicht van de toekomstige boekingen op een polis. Wij prolongeren dagelijks en dan 5 weken vooruit. Eind juli versturen wij augustus, eind augustus versturen wij september, etc.
Hoe voeg ik nieuwe gebruikers toe?
De gebruikers waar gedelegeerd beheerder op “ja” staan kunnen rollen wijzigen, gebruikers op inactief zetten en nieuwe gebruikers toevoegen.
Ik heb een nieuwe telefoon en mijn authenticator app werkt niet meer
Bij een nieuwe telefoon gaan de gekoppelde e-mailadressen niet mee. Je kunt een e-mail sturen naar assurantieadviseur@vereende.nl,