Schade melden
letsel

Het is natuurlijk erg vervelend als je letselschade hebt. De Vereende regelt jouw schade snel en deskundig. Wij vinden het belangrijk om je tijdig te informeren hoe een letselschade door ons wordt behandeld. Een aantal algemene zaken tref je aan op deze site. Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar de site van Stichting De Letselschaderaad.

Voorbeelden van letselschade

Bij een ongeval met letsel is meestal sprake van meerdere soorten schade, bijvoorbeeld;

  • kosten voor medische behandeling;
  • extra uitgaven zoals extra reiskosten en huishoudelijke hulp;
  • verlies van arbeidsvermogen als je (tijdelijk) niet of minder hebt kunnen werken;
  • smartengeld (voor geleden pijn en/of gemiste levensvreugde).

Sommige kosten komen direct voor vergoeding in aanmerking. Andere kosten, zoals bijvoorbeeld het verlies van arbeidsvermogen, kunnen pas met zekerheid bepaald worden als er duidelijkheid bestaat over (het verloop van) uw letsel. Stichting De Letselschade raad heeft voor een aantal veel voorkomende schadeposten zoals bijvoorbeeld de vergoeding van extra gereden kilometers en huishoudelijke hulp standaard vergoedingen bepaald. Zie de site van Stichting De Letselschaderaad.

Duur van de afhandeling

Van schade aan je auto is meestal snel vast te stellen wat het kost. Bij letselschade ligt dat anders en is het lastig in te schatten hoe lang de afhandeling duurt. Dat hangt onder andere af van de duur van het herstel. De afhandeling van gevallen met letselschade duurt daarom meestal langer dan gevallen met alleen materiële schade. Je kunt zelf bijdragen aan een soepele en goede afhandeling van de schade door ons op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen, bijvoorbeeld over jouw herstel.

Voorschot

Letselschade brengt al genoeg zorgen met zich mee. Dat weten wij en daarom verstrekken wij indien nodig een voorschot op de schade. Ook als wij niet direct kunnen bepalen wat de totale kosten zijn. Zo kunnen wij voorkomen dat je bijvoorbeeld in geldproblemen raakt gedurende jouw herstel. Het is belangrijk dat je alle bewijzen van jouw uitgaven bewaart.

Gedragscode Behandeling Letselschade

De Gedragscode Behandeling Letselschade is opgesteld door verschillende organisaties uit de letselschadebranche. Deze code bevat gedragsregels over hoe de partijen met elkaar dienen om te gaan tijdens het regelen van de schade. Daarnaast bevat de gedragscode diverse termijnen. De Vereende onderschrijft deze gedragscode. Zie voor meer informatie hierover ook Stichting De Letselschaderaad.

De mensen van de Vereende

Je kunt met verschillende medewerkers van de Vereende te maken krijgen. Dit is soms een beetje verwarrend. Maar dit is nodig voor een goede, zorgvuldige en vlotte afwikkeling van jouw schade. De medewerkers die zich met jouw zaak bezighouden zijn:

Dossierbehandelaar

Deze neemt, meestal telefonisch, contact met jou op nadat je de schade hebt gemeld bij de Vereende. Hij zal vragen welke gevolgen het ongeval heeft gehad, hoe het met je gaat en hoe het herstel verloopt. Hij wil weten welke kosten je al hebt gemaakt en welke kosten je nog kunt verwachten. Op basis daarvan wordt een inschatting gemaakt van de totale schade.

De dossierbehandelaar maakt afspraken met je over de verdere afhandeling van jouw schade.

Heb je een belangenbehartiger dan verlopen de contacten via hem of haar. Indien je geen belangenbehartiger hebt dan is de dossierbehandelaar het aanspreekpunt voor jou.

Buitendienstmedewerker

Het kan zijn dat één van onze buitendienstmedewerkers een afspraak met je maakt om de gevolgen van het ongeval en de verdere afhandeling met jou door te nemen. Dat gesprek vindt meestal bij jou thuis plaats. De buitendienstmedewerker probeert een zo goed mogelijk beeld te krijgen van jouw situatie en de gevolgen van het ongeluk. Als de schade niet meteen kan worden afgewikkeld, vertelt hij je wat er verder gaat gebeuren en wanneer.

Medisch adviseur

Soms schakelt de Vereende een medisch adviseur in om de gevolgen van verwondingen vast te stellen. Alleen als je dat goed vindt, vraagt hij medische informatie op bij jouw artsen. Die informatie is nodig om een goed advies te kunnen geven. Soms moet er een extra medisch onderzoek worden aangevraagd bij een onafhankelijke arts. Natuurlijk gaan we in dit proces zorgvuldig met jouw persoonsgegevens en privacy om.

Arbeidsdeskundige

Misschien kan je door het ongeval (gedeeltelijk) niet meer werken en ben je dus (tijdelijk) geheel of gedeeltelijk arbeidsongeschikt geraakt. In overleg met jou schakelen wij dan graag een arbeidsdeskundige in. Die kan je helpen bij het zoeken naar geschikt werk. Hij kan je tips geven over eventuele huishoudelijke hulp en/of aanpassingen aan jouw woning.

Contact met de Vereende

Wij verzoeken je om bij schade altijd contact op te nemen met jouw assurantieadviseur. Hij of zij helpt je bij vragen en meldt de schade voor jou bij de Vereende.

Wil je toch contact met onze schadeafdeling kan je hen bereiken via e-mail schade@vereende.nl of via telefoonnummer 070-3408209.

Ben je tevreden?

Onze dienstverlening willen wij graag blijven verbeteren. Het kan zijn dat wij na de afhandeling van jouw schade vragen om mee te doen aan een tevredenheidsonderzoek. In dat geval sturen wij je nadat de schade is afgewikkeld een e-mail met een link naar de enquête. Wij stellen het zeer op prijs als je die invult.

Downloads
Schade formulier
Download
Nekklachten na een verkeersongeval
Download