Heb je een klacht? Laat het ons weten!
Natuurlijk doen wij ons uiterste best om je zo snel en vriendelijk mogelijk te helpen. Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Dat horen wij dan heel graag. Daarbij maakt het niet uit of je klant bent bij de Vereende of niet. We kunnen dan samen zoeken naar een oplossing om onze dienstverlening kunnen verbeteren.
Hoe kun je een klacht indienen?
De afdeling
Je kunt contact opnemen met de behandelaar van jouw verzoek of schadeclaim. Hopelijk komen jullie er dan samen uit.
Het Klachtenbureau
Kom je er niet uit met de behandelaar van jouw verzoek of schadeclaim? Dan kun je de klacht richten aan ons Klachtenbureau. Het Klachtenbureau is verantwoordelijk voor de afhandeling van klachten.
Je kunt de klacht op verschillende manieren indienen bij het Klachtenbureau.
Per e-mail
klachtenbureau@vereende.nl
Per post
Klachtenbureau
Postbus 91502
2509 EC Den Haag
Wij vragen je om in de brief of e-mail de volgende gegevens te noteren:
- naam, adres, woonplaats;
- telefoonnummer waarop je overdag te bereiken bent;
- het dossiernummer, polisnummer of offertenummer.
Wanneer kun je antwoord verwachten?
Na ontvangst van de klacht door het Klachtenbureau ontvang je binnen 5 werkdagen een bevestiging van de ontvangst van jouw klacht.
We proberen eerst samen de klacht op te lossen. Mocht dat niet lukken dan wordt de klacht behandeld in de vergadering van het Klachtenbureau. Het secretariaat zal je laten weten wanneer jouw klacht wordt behandeld. Het Klachtenbureau vergadert eens per maand.
Na de vergadering van het Klachtenbureau ontvang je binnen 14 dagen inhoudelijk bericht. Als het Klachtenbureau meer informatie van jou of van een expert nodig heeft of meer tijd nodig om jouw klacht te beoordelen, dan laat het Klachtenbureau dat ook binnen 14 dagen weten.
Niet tevreden met het antwoord?
Kifid
Zijn wij er niet in geslaagd om jouw klacht naar tevredenheid op te lossen dan heb je de mogelijkheid om binnen drie maanden na dagtekening van de brief van het Klachtenbureau jouw klacht voor te leggen aan de Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). De klacht wordt alleen door het Kifid behandeld als je een particuliere klant bent en eerst onze klachtprocedure heeft doorlopen.
Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon 070-3338999
E-mailadres: info@kifid.nl
Website: www.kifid.nl
Bevoegde rechter
Ben je geen consument of wil je niet naar het Kifid met jouw klacht? Dan kun je de klacht ook voorleggen aan een bevoegde rechter in Nederland.
| Jouw mening is belangrijk voor ons!
Wij vinden het belangrijk om te horen wat je van onze dienstverlening vindt. Ook wanneer je niet tevreden bent. Je helpt ons daarmee onze kwaliteit van dienstverlening en producten te verbeteren. |
Tuchtraad Verzekeraars
De Tuchtraad Verzekeraars houdt toezicht op het gedrag van verzekeraars. Zij toetst klachten op basis van bindende zelfregulering van het Verbond van Verzekeraars.
Consumenten kunnen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Het Kifid kan tuchtklachten doorverwijzen naar de Tuchtraad. De Tuchtraad beoordeelt of een klacht gegrond is of niet. Als een klacht gegrond is, kan de Tuchtraad straf opleggen. Een straf kan variëren van een waarschuwing tot een berisping. Maar bijvoorbeeld ook het met naam en toenaam bekendmaken van de uitspraak. Ook kan de Tuchtraad het Verbond advies geven over het nemen van maatregelen tegen een verzekeraar. Zoals beëindiging van het lidmaatschap van het Verbond. De Tuchtraad kan geen schadevergoeding opleggen aan de verzekeraar.
Gaat de klacht over de naleving van de Gedragscode Verzekeraars, zoals een snelle en zorgvuldige schadeafhandeling? Dan kunnen verzekeringsklanten en andere belanghebbenden die niet terecht kunnen bij Kifid, wel zelf een klacht indienen bij de Tuchtraad.
Wil je meer informatie? Raadpleeg het reglement van de Tuchtraad op tuchtraadverzekeraars.nl.