Met het VereendeVertrekplan help jij jouw klant terug naar een andere verzekeraar

25 november '25 - We hebben er al eerder aandacht aan besteed in onze nieuwsbrief: het VereendeVertrekplan. Ook vroegen we jullie om je ervaringen met het VereendeVertrekplan met ons te delen. Helpt het VereendeVertrekplan bij de bewustwording van jouw klant waarom hij of zij alleen nog bij de Vereende verzekerd kan worden? En is je klant zicht ervan bewust dat alleen verandering van zijn of haar gedrag leidt tot een snellere terugkeer naar de reguliere verzekeringsmarkt?

We hebben al veel positieve reacties ontvangen over de lancering van dit plan, maar we zijn ook heel benieuwd naar jouw ervaringen in de praktijk. Deel daarom deze ervaringen met ons en stuur ze naar marketing@vereende.nl.

 

Wat is het VereendeVertrekplan ook alweer?

Het VereendeVertrekplan bestaat uit een aantal onderdelen die jouw klant moet invullen:

  • Waarom vraag je bij de Vereende een verzekering aan?
  • Wat is de reden is dat je deze aanvraag alleen bij de Vereende kunt doen?
  • Wat doe je om te zorgen dat je niet meer in een zelfde situatie terecht komt?
  • Welke (preventie)maatregelen neem je om hiervoor te zorgen?

Door het invullen en ondertekenen van het VereendeVertrekplan geeft jouw klant aan dat hij of zij heeft geleerd van zijn of haar eerdere gedrag en zich aan de afspraken houdt. Omdat je als verzekeringsadviseur bij klanten van de Vereende jaarlijks checkt of deze klant nog wel thuishoort bij de Vereende, helpt dit formulier én het verbeterde gedrag bij de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Het invullen van het VereendeVertrekplan is niet verplicht. Maar het kan jouw klant wel helpen om zich bewust te worden van zijn of haar eerdere gedrag, én verbeterd gedrag vergemakkelijkt de terugkeer naar een reguliere verzekeraar.

Je kunt het VereendeVertrekplan downloaden op onze website Downloads, onderaan de pagina.

 

Gebruik het VereendeVertrekplan in je gesprekken met je klant!

Als adviseur breng je een nieuwe klant alleen naar ons toe als andere verzekeraars geen verzekering willen afgeven. Dat kan om een individuele reden zijn, zoals veel schades, een rijontzegging, fraude of wanbetaling. Of om een ‘object’ reden, zoals een woonhuis met een rieten dak of een net door de RDW goedgekeurd motorrijtuig waarvan andere verzekeraars het risico nog onvoldoende kunnen inschatten en daarom (nog) niet willen verzekeren. Of vanwege (gedrag van/in) een bepaalde branche, zoals we hebben gezien bij de bezorgbrommers en taxi’s.

Verzekeren in de reguliere markt is beter voor de klant, want daar betaalt de klant over het algemeen minder premie. Bij een individuele reden – en dus het eigen gedrag van een aspirant klant – is terugkeer naar een reguliere verzekeraar afhankelijk van het verbeteren van dat eigen gedrag. In gesprekken tussen jou en jouw klant is dit ook een belangrijk gespreksonderwerp: wat gaat jouw klant doen om naar een reguliere verzekeraar (terug) te kunnen gaan? Het VereendeVertrekplan helpt jou bij het voeren van deze gesprekken.